Förra fredagen kom han så, efter att ha trivts fint i magen 5 dagar över tiden. Lite överraskande vägde han 3910 g men var bara 50 cm lång. Helt perfekt och lite lagom lik storebror till utseendet. Jag har ju sytt lite byxor och bodys till honom och generellt kan man säga att byxorna passade perfekt nu och bodysarna är lite stora, framförallt vida i ärmarna. Därför var jag tvungen att göra om mönstret lite till (som utgår från en gammal hm-body) så att det passar vår plutt nu. Så här blev det.
Jofotex tåg kan man numera hitta lite varstans och när jag såg tyget på Ohlssons köpte jag en meter, gillar det jättemycket! Bodyn är kantad med svart jersey, smalare än vanligt och med enkel täcksöm. Byxorna är vanligt joggingtyg med mudd uppe och nere.

Å så söt han är! Välklädd är han också
Grattis igen!
Grattis till eran lilla pojke! Vad söt han är, och vilka fina kläder han har
Grattis till lilla killen, vilken goding!!
Grattis till lill killen! Så fin han är och vilka fina kläder!
Vilken sötis! Så snygga kläder han har! Grattis, grattis!
Stort grattis till er nya familjemedlem! Så fin och väldigt fina kläder dessutom som ser ut att passa perfekt.
Åh! Vad fin han är och vilka fina kläder!
Söt kille i mycket fina kläder!
Vilken liten sötnos! Grattis.
Vilken söt liten nying!!! Grattis!
Grattis!! Va härligt att det gick bra! SÅ fin han är!!
Han är magiskt fin! Bodyn också!
Oj, vilken fining! Man vill liksom trycka ner näsan i magen på honom och bara känna och lukta.
Sedan har han en otroligt snygg stil!!!
Stort grattis igen!! Vad fin han är! Och i urtjusiga kläder!